Аннотация на русском языке: Данная статья посвящена основным аспектам, формирующим принципы введения здорового образа жизни детей дошкольного возраста в соответствии с требования Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования (ФГОС ДО). Также попутно рассматривается комплекс профилактических и предотвращающих мероприятий для дошкольных образовательных учреждений, которые направлены на здоровьесберегающие технологии для воспитанников в условиях дошкольного образования. В содержании описана система работы по пропаганде здорового образа жизни, как среди детей, так и среди их родителей. Особое внимание уделено необходимости сотрудничества с родителями по вопросам формирования здорового образа жизни у детей. 
                        
 The summary in English: This article is devoted to the main aspects that form the principles of introducing a healthy lifestyle for preschool children in accordance with the requirements of the Federal State Educational Standard for Preschool Education (FSES DO). Also, along the way, a complex of preventive and preventive measures for preschool educational institutions is considered, which are aimed at health-saving technologies for pupils in preschool education. The content describes the system of work to promote a healthy lifestyle, both among children and among their parents. Particular attention is paid to the need for cooperation with parents on the formation of a healthy lifestyle in children. 
                        
                        
Ключевые слова: 
                        здоровый образ жизни, здоровьесберегающие технологии, дошкольный возраст, ФГОС ДО, воспитанники, родители.
                        
                        
                        Key words:
                        healthy lifestyle, health-preserving technologies, preschool age, federal state educational standards for preschool education, pupils, parents.