Аннотация на русском языке: В данной статье анализируются представления потребителей (на основе статистики по Сингапуру, Филиппинам и Малайзии) о текущем состоянии кибербезопасности и проблемах, связанных с ней, а также действия предпринимателей для решения проблем кибербезопасности. Рассматриваются различные варианты защиты бизнеса от кибератак и киберпреступлений, а также отношение потребителей к компаниям, использующим или не использующим защиту от вышеупомянутых случаев.
The summary in English: This article analyzes (based on statistocs from Singapore, Philippines and Malaysia) consumers’ perceptions of the current state of cybersecurity and the issues associated with it, as well as the actions of entrepreneurs to solve cybersecurity problems. The article considers different options for protecting businesses from cyber attacks and cybercrimes, as well as consumers’ attitudes towards companies that use or do not use protection from cyber attacks and crimes.
Ключевые слова:
потребитель; стратегии; бизнес; компания; защита; безопасность; кибератака; кибербезопасность.
Key words:
consumer; strategies; business; company; protection; safety; cyber attack; cyber security.