Аннотация на русском языке: Статья посвящена анализу и развитию системы образования и воспитания, в частности особенностям процесса рефлексии духовно-нравственных ценностей в общеобразовательном процессе в данное время. Образование – это главнейший общественный институт, оно же ведущий механизм передачи знаний и опыта из поколения в поколение. Повышение значимости накопления и ассимиляции обучаемых, успешной социализации и успешной жизнедеятельности каждого человека в социуме. Автор описывает становление и развитие индивида с учетом объективных и субъективных возможностей развития общечеловеческих духовно-нравственных ценностей.
The summary in English: The article is devoted to the analysis and development of the system of education and upbringing, in particular the peculiarities of the process of reflection of spiritual and moral values in the general educational process at a given time. Education is the main social institution, it is also the leading mechanism for the transfer of knowledge and experience from generation to generation. Increasing the importance of accumulation and assimilation of students, successful socialization and successful life activity of each person in society. The author describes the formation and development of the individual, taking into account the objective and subjective possibilities for the development of universal spiritual and moral values.
Ключевые слова:
Образование, рефлексия, духовно-нравственные ценности общества, развитие человека.
Key words:
Education, reflection, spiritual and moral values of society, human development.