Аннотация на русском языке: В статье проводится анализ реализации дисциплины «Иностранный язык» в образовательном пространстве медицинского вуза с точки зрения ее психолого-педагогических особенностей. Автором также рассматриваются способы развития мотивации будущих специалистов в области медицины к иноязычной деятельности. Инновационные методы работы кафедры иностранных ОрГМУ по активизации образовательного процесса и достижению целей иноязычной подготовки студентов медицинского вуза представлены в статье.
The summary in English: The implementation analysis of the discipline “Foreign language” in the educational area of higher medical school in the terms of its psychological-pedagogical peculiarities is conducted in this article. The ways of motivation development of future specialists in medicine towards foreign language activity is also considered by the author. Innovative methods of work of the Department of Foreign Languages of the Orenburg State Medical University on activization of educational process and achievement of the goals of foreign language training of medical students are also given in the article.
Ключевые слова:
лингвистическая подготовка; студент медицинского вуза; иностранный язык; высшая медицинская школа.
Key words:
linguistic training; medical student; foreign language; higher medical school.