Аннотация на русском языке: В статье рассматривается понятие цены как важнейшего фактора, который оказывает влияние на принятие потребительских решений на рынке образовательных услуг. При этом акцент делается на существенной составляющей конкурентной стратегии вуза – на ценообразовании. Авторы описывают особенности обучения в магистратуре в российских университетах. В статье осуществлен сравнительный анализ цен на образовательные услуги вузов Челябинска в 2017 г.
The summary in English: This article discusses the concept of price as an important factor that influences the adoption of consumer solutions in the market of educational services. The article`s authors emphases pricing as essential component of the competitive strategy of the university. The authors describe the characteristics of the graduate programs in Russian universities. The article presents a comparative analysis of prices for educational services of the Chelyabinsk universities in 2017.
Ключевые слова:
цена, образование, магистратура, образовательные услуги, цены на образовательные услуги, покупатели образовательных услуг.
Key words:
price, education, magistracy, educational services, prices on educational services, buyers of educational services.